De mening van...
Lees interviews met mensen uit de praktijk.
De inzet van de vragende partij, de dynamiek van de organisatie die aan crowdfunding doet, is essentieel.
Crowdfunding opent deuren voor later.
De succesfactoren: resultaatgericht zijn, een realistisch budget en een community rond een projecthouder.
Een crowdfundingproject moet persoonlijk zijn, je moet een gezicht achter het project kunnen tonen en hoe persoonlijker, hoe beter.
Je netwerk is je kapitaal: hoe meer mensen je kan activeren, hoe meer slaagkans je project heeft. De grote uitdaging is je bestaande netwerk in te zetten als ambassadeur voor je project.
Je moet je boodschap origineel en kernachtig brengen met de juiste middelen.
De belangrijkste succesfactor is ongetwijfeld de keuze van de het project. Een goed crowdfundingsproject is concreet en heeft tegelijk iets unieks.
Crowdfunding is community building 2.0.
Fondsenwerving, en dus ook crowdfunding, is een verhaal van trial and error. Elk project levert nieuwe inzichten op over wat werkt en wat niet.
Crowdfunding stimuleert nieuwe vormen van samenwerking.