De mening van...
Lees interviews met mensen uit de praktijk.
De generositeit van mensen is onbeperkt, je moet alleen de juiste snaar weten te raken en je doelpubliek weten te bereiken.
Je netwerk is je kapitaal: hoe meer mensen je kan activeren, hoe meer slaagkans je project heeft. De grote uitdaging is je bestaande netwerk in te zetten als ambassadeur voor je project.
Ons project is meer dan geslaagd. We stelden vast dat er een publiek van donateurs is voor ons erfgoed. Dat willen we continueren.
Er moet een zekere urgentie zijn, dan hebben mensen het gevoel dat ze het verschil kunnen maken.
Crowdfunding is goede promotie voor je instelling.
Mensen moeten een emotionele band kunnen krijgen met een project, ze moeten er direct door aangesproken worden.
Crowdfunding stimuleert nieuwe vormen van samenwerking.
Crowdfunding is keihard werken: je staat op de markt en je moet je klanten overtuigen.
Crowdfunding geeft je de kans een breder publiek te bereiken.
Het blijvend onder de aandacht brengen van de vraag is doorslaggevend voor het succes.