De mening van...
Lees interviews met mensen uit de praktijk.
De succesfactoren: resultaatgericht zijn, een realistisch budget en een community rond een projecthouder.
Crowdfunding draait niet alleen om centen maar ook om interactie.
Crowdfunding is een manier om publiek met instellingen te verbinden.
Er moet een zekere urgentie zijn, dan hebben mensen het gevoel dat ze het verschil kunnen maken.
Crowdfunding is een kans om samen met jouw community mooie dromen te realiseren. Soms zal het lukken, soms niet. Maar wie niet vraagt, niet wint.
Crowdfunding is keihard werken: je staat op de markt en je moet je klanten overtuigen.
We geloven dat crowdfunding ook in Vlaanderen een toekomst heeft, als er voldoende ondersteuning is en er breed wordt gesensibiliseerd.
Gebruiksgemak en laagdrempeligheid zorgen ervoor dat mensen meedoen.
De belangrijkste succesfactor is ongetwijfeld de keuze van de het project. Een goed crowdfundingsproject is concreet en heeft tegelijk iets unieks.
Een crowdfundingproject moet persoonlijk zijn, je moet een gezicht achter het project kunnen tonen en hoe persoonlijker, hoe beter.