De mening van...
Lees interviews met mensen uit de praktijk.
Mensen moeten een emotionele band kunnen krijgen met een project, ze moeten er direct door aangesproken worden.
De belangrijkste succesfactor is ongetwijfeld de keuze van de het project. Een goed crowdfundingsproject is concreet en heeft tegelijk iets unieks.
De belangrijkste succesfactor is urgentie. Het moet duidelijk zijn dat het geld onmiddellijk nuttig wordt ingezet.
Je moet je boodschap origineel en kernachtig brengen met de juiste middelen.
We hebben een breed lokaal netwerk bereikt.
Als je publiek het idee heeft dat het je te doen is om een eenvoudige manier om financiering rond te krijgen, ben je verkeerd bezig.
Crowdfunding is keihard werken: je staat op de markt en je moet je klanten overtuigen.
Crowdfunding is goede promotie voor je instelling.
Ons project is meer dan geslaagd. We stelden vast dat er een publiek van donateurs is voor ons erfgoed. Dat willen we continueren.
We geloven dat crowdfunding ook in Vlaanderen een toekomst heeft, als er voldoende ondersteuning is en er breed wordt gesensibiliseerd.